Reseledarens uppgifter 8

Sista delen! Om jag inte kommer på mer vill säga.

8. Kläder

Okej, det här är kanske egentligen inte en uppgift, men på sätt och vis ingår det i det trots allt. Så jag tar med den som avslutning ändå.

Som reseledare måste man ju visa sig från sin bästa och mest propra sida. Första och sista dagen på varje resa ska man vara som mest uppklädd. Vi kommer att få en kavaj och en scarf från företaget, och till det ska man själv införskaffa svarta byxor/kjol, vit blus och svarta skor. Jag har egentligen fixat allt utom just skorna, för jag vet verkligen inte vad jag ska köpa för skor som passar! Men det löser sig säkert.

Resten av dagarna får man i princip ha på sig vad man vill, men man ska tänka på att man ju är företagets ansikte utåt och klä sig någorlunda snyggt och presentablet. Kanske inte så jättesvårt egentligen, för efter första dagen ska man ha lyckats bygga upp ett förtroende hos sina resenärer, och de kommer förhoppningsvis inte lägga ner så värst mycket tid på hur man ser ut. Men det gäller alltså i alla fall att tänka igenom vad man ska packa ner i väskan.

Det allra viktigaste är kanske att ha bra och sköna skor, eftersom det ingår en hel del promenader runt på utflykterna. Det går ju inte att säga till sin resenär som klagar på skoskav på ena hälen att "Ja, men titta på mig, jag har skavsår på BÅDA mina hälar, PLUS blåsor på varenda tå. Hör du mig klaga?! Nej! Så håll käften och fortsätt gå!". Nja, det funkar nog inte. Tyvärr.

Kommentarer

Skriv till mig här!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

Har du e-mail? (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0