Resande på schemat

Nu äntligen får ni, mina kära läsare, veta vad mina sommarplaner innehåller. Jag har fått jobb som guide, eller rättare sagt: Reseledare!

Tidigare i vintras sökte jag till en reseledarutbildning för ett bussreseföretag och blev en av de 38 som antogs till kursen. Superkul eftersom det var ett par hundra som sökt. En vecka efter kursen som varade i dagarna fyra, fick jag det roliga och överraskande beskedet att jag blivit erbjuden jobb på företaget. Vi är 11 som fått den här chansen och det känns helt otroligt.

I mars hade vi kick off med hela företaget och det var sannerligen en upplevelese. Reseledarfolk är verkligen toppenhärliga! Det kanske inte är så konstigt egentligen eftersom man måste vara social och utåtriktad för att handskas med sura och klagomålsfyllda resenärer. Och det är ju det som är så kul!

Resorna är som sagt bussresor, och de går över hela Europa. Jag kommer dock endast åka till Costa Brava i Spanien i sommar. De flesta av oss nykomlingar fick bara 2-3 resor, exklusive en utbildningsresa, men jag fick hela 5 st, plus utbildningsresan! Det kommer innebära att jag är på resande fot större delen av sommaren och bara är hemma fyra dagar varannan vecka.

Det är nämligen så att resorna är nio dagar långa och påbörjas lördagar med hemkomst söndag veckan efter. Det betyder alltså att mina lediga dagar blir måndag-torsdag. Inte jättekul, men det är säkert värt att inte ha en enda ledig helg framöver.

Min första resa går den 15:e maj och min sista hemkomstdag är den 1:e augusti. Just nu är det förberedelser inför mitt nya jobb som gäller, eller i alla fall planer på förberedelser, för det är massa som ska pluggas in. Jag har varit jättedålig på det, så det börjar verkligen bli dags att ta tag i det ordentligt. Och med min nya blogg på g så tror jag att det ska gå bra till slut!

Hoppas ni väljer att fortsätta följa mig och förgyller min blogg med underbara kommentarer. Det är ju som sagt ni, mina läsare, som gör bloggen till det den är.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad bra! Det känns så himla segt det här.

Åååh men gud vad kul! Tänk att du fått så många resor också! :D Låter som väldigt roligt jobb! Ska följa din blogg hela sommaren ;)

2010-04-20 @ 19:23:52
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Skriv till mig här!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

Har du e-mail? (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0