Reseledarens uppgifter 3

Och så var del tre här också.

3. Luncher och middagar

Den handlar egentligen också lite grann om resan i stort, i alla fall till en viss del. Man måste ju äta under tiden, och som jag redan skrivit är det reseledarens uppgift att under resan till destinationen sköta sånt.

Precis när man kommit över med färjan från Danmark och förtöjt i Tyskland äter man lunch på en förutbestämd restaurang. Det är företaget som fixat den biten, men det är också så långt de sträcker sig. Resten av resan är guidens ansvar. På utbildningsresan får man ju veta hur mentorn gör och vart han/hon åker och äter. I början kommer alla nykomlingar göra precis så som sin mentor, men efter hand får man gärna vidga sina vyer och prova nya ställen.

Under vistelsen på destinationen får guiden själv bestämma om man ska ha gemensamma middagar/luncher med sina resenärer. På vissa hotell ingår halv- eller helpension, så då behöver man inte tänka så mycket på det.

En del utflykter (jag kommer till dem lite senare) har även de ibland inkluderade måltider, vilket underlättar. Men sedan är resten upp till reseledaren. Grejen är att ju fler måltider man säljer, desto mer pengar tjänar man. Det är sånt man lär sig på utbildningsresan.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Shit, vad jobbigt det verkar vara! Snacka om att det är MYCKET grejer att hålla reda på!

2010-04-22 @ 21:53:28
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nej gud nej, det förstår jag! Men det blir säkert väldigt roligt!



Jag har fått flygtider till lördag, jag hoppas att jag kan åka då! :D

2010-04-22 @ 22:24:34
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Skriv till mig här!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

Har du e-mail? (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0